-->

tabung sumbangan ;)

Wednesday, September 9, 2015

Day 1 : Santai di Krabi Street


Ini adalah sambungan previous entry. Kalau rajin, boleh refer ke :

 1 ) Krabi
2) Amorn Mansion Krabi

Sesudahnya kami check in di Amorn Mansion, jam menunjukkan dah pukul 4 petang. Kami geng perempuan decide untuk keluar santai santai sambil cari makanan. Time tu memang dah start lapar.

kami dah ready nak keluar!


Tempat kami menginap ni memang sangat strategik. Belah kiri berderet kedai makan (tak halal), McDonald ( pon tak halal, ada pork burger lagi tu), dan 7 Eleven manakala di sebelah kanan akan jumpa banyak kedai cenderahati dan kalau korang jalan sikit korang akan jumpa pantai. Kami terus menapak ke 7 Eleven sebab perut memang dah berkeroncong. Masa ni kami tak tau nak cari kat mana restoren halal. 



Di 7 Eleven, korang kena hati hati sebab tak semua benda yang dijual di situ halal. Roti ke, chocolate ke, snack ke better check ingredient dulu. Jangan risau, snack snack yang ada kat malaysia pon ada jual kat sini. Mee segera pon banyak pork instant noodle. heerrr. Krabi ni memang perkampungan muslim. Tapi disebabkan ianya tempat perlancongan, makanan- makanan halal kena pandai cari sikit. Harganya barang barang di 7 Eleven krabi ni yang aku prasan, murah sikit dari Malaysia. Kalau tak sure harga tanya aje staff 7E tu, nanti dia akan tunjuk harga guna calculator.


Pada masa ni kami tak tau pantai kat mana dan tak berani lagi nak jalan jauh. Cuma tinjau tinjau kawasan yang berdekatan dengan hotel penginapan je. 








Hmm.. rindunya







Pidi dan Madi(ahah aku baru engat nama mahadi! Aiyooo ampunnn Madi) pulak jalan tepi pantai. Dapatlah mereka tengok matahari terbenam. Cantik dan romantik sangat suasananya.


cantik kan?


Trip day 1 masih belum berakhir. Will update more!
Thanks for reading


No comments: